zaterdag 15 maart 2014

The perks of drinking apple cider vinegar

Nog steeds aan de tarwegrasshotjes? Move on, het is tijd voor een nieuw shotje! Tijdens het drinken van je allereerste appelazijnshotje is de kans groot dat je een pruimengezicht zult trekken maar je moet even door de zure appelazijn heen drinken want dit shotje heeft enorm veel gezondheidsvoordelen en is ook nog eens spotgoedkoop in tegenstelling tot de populaire tarwegrasshotjes! Sinds het horen van alle voordelen en dan met name de blije bijkomstigheid dat je darmen een goede kickstart krijgen, bestaat mijn ochtendritueel uit een longdrinkglas met een mengseltje van water met appelcider azijn. Benieuwd naar alle voordelen en mijn ervaring? Lees dan gauw verder!

Dagelijks worstel ik met moeilijke darmen en na alle onnodige en niet-werkende poeders en pillen leek het me wel eens wat om iets anders te proberen, homeopathische middelen spreken mij persoonlijk niet aan, maar appelcider azijn daarentegen leek mij het proberen waard: geen bijwerkingen want het is een natuurlijk product en daarnaast kost een groot flesje nog geen twee euro!

Appelcider azijn staat erom bekend dat het moeilijke darmen opgang kan helpen waardoor je spijsvertering een stuk makkelijker kan verlopen. Wanneer je tijdens het uitdelen van optimaal werkende darmen vooraan stond, kan dit voor jou minder belangrijk zijn, maar gelukkig heeft dit goedje nog veel meer te bieden.

In plaats van darmklachten kun je natuurlijk ook last hebben van maagklachten, hierbij kan appelazijn je helpen door..
  • je maag te ontspannen waardoor maagzuur zal verminderen
  • het voorkomen van maagaandoeningen 
Verruil je vitaminepillen voor appelcider azijn, er zitten namelijk vitamines in zoals: vitamine A, B1, B2, B6, C en E en ook bevat het de mineralen: ijzer, calcium en magnesium. 

Wanneer je je lichaam op een natuurlijke manier wilt detoxen, kan appelazijn je ook helpen bij..
  • het ontgiften van je lichaam 
  • het reguleren van de zuurbalans 
Bij sommige mensen komt het ook voor dat hun eetlust verminderd, persoonlijk heb ik hier totaal geen last van gehad, mijn eetlustsysteempje werkt nog prima, haha! 

Appelazijn helpt bij het voorkomen van griep, wanneer je net een griepje te pakken hebt is dit advies natuurlijk als leren na een toets maar wanneer je een griepje of verkoudheid voelt opkomen is het ook verstandig om een appelazijnshotje te nemen het zorgt namelijk voor ontspanning en verminderde druk op de luchtwegen. Daar hoeft geen zuigtablet of Turks stoombadje meer aan te pas te komen! 

Sinds mijn dagelijkse shotje appelazijn, merk ik dat ik vooral in de ochtend wat actievere darmen heb, helaas werkt dit niet altijd en ook niet de hele dag door, maar een kleine verlichting is nog steeds een verlichting. Natuurlijk ben ik ook pas net begonnen dus wie weet komen de stunning resultaten nog om de hoek kijken. Ook merk ik absoluut dat ik na zo'n shotje wat meer energie krijg en dat is natuurlijk een echt pluspunt.

Gebruiken & waar te koop?
's Ochtends neem ik op nuchtere maag een 'shotje' door 2 à 3 eetlepels appelazijn te mengen met lauwwarm water, neem het niet puur want dat is absoluut niet te pruimen! Om het wat lekkerder te maken kun je er een scheutje honing door heen te doen. Er zijn mensen die meerdere van dit soort shotjes per dag nemen, persoonlijk vind ik één shotje ruim voldoende en meer als genoeg maar daar kun je natuurlijk zelf over beslissen. Je kunt appelcider azijn kopen bij o.a. de Albert Heijn, voor een flesje van 250 ml betaal je dan €1,17. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten