maandag 3 maart 2014

Food musthaves #1

Tijdens het neuzen en boodschappen doen bij de supermarkt en de biologische winkeltjes ben ik afgelopen maand weer heerlijke nieuwe dingen tegengekomen die ik gewoon móést hebben en proberen. Er zaten een paar enorm lekkere dingen tussen die ik jullie natuurlijk even moet aanraden. Van bananen voor kleine bananenlovers tot magische chocoladedruppels: ik heb het lekkerste van het lekkerste voor je op een rijtje gezet!





Biologische Choco Mulberries van CHOCOdelic (€5,55 bij EkoPlaza) 
Moerbeien zijn (zoals ik in deze blog al schreef) een supergezond tussendoortje, ze zitten vol met eiwitten, vezels, vitamine C en ijzer en smaken bovendien lekker zoet. Als je al overtuigd was bij de smaak van rauwe moerbeien, dan ga je nu helemaal juichen van plezier: er zijn namelijk ook moerbeien die in een laagje rauwe chocolade 'gedipt' zijn. Deze Choco Mulberries zijn een lekkere gezonde vervanging voor maltesers, ze zijn niet goedkoop maar ze zijn het proberen zeker waard! Daarnaast zijn ze gluten-, lactose- en suikervrij en zijn ze ook nog eens vegan friendly. 

Greensweet Stevia met chocoladesmaak (€9,99 bij verschillende gezondheidswinkels)
Normaal trek ik meteen een vies gezicht wanneer je het over zoetstoffen hebt, er zijn al veel horrorverhalen de wereld ingegaan over chemische zoetjes en poedertjes maar toen ik er achter kwam dat Stevia gewoon een plantje uit de natuur is en geen stofje uit een laboratorium, was ik al een stuk vrolijker. Op Instagram raadde steeds meer mensen deze druppeltjes aan dus ik vond het de hoogste tijd om ze ook echt eens te proberen. En ze zijn zeker het proberen waard, heerlijk om chocolademelk mee te maken, een fris glasje water mee op smaak te brengen of om chocolaatjes mee te maken. Wanneer je niet zo gek bent op chocoladesmaak (kan ik me bijna niet voorstellen) zijn er ook andere smaken zoals vanille, citroen en aardbei. 


Chiquita Mini's (€1,25 bij Albert Heijn) 
I went bananas when I discovered these little bananas! Ik moet eerlijk toegeven dat wanneer het aan komt op fruit, ik het liefst lekkere grote bananen, appels en kiwi's wil maar ik kon deze kleintjes niet laten liggen. Ze zijn ongeveer net zo groot als een wijsvinger en ze smaken net zo lekker als de grote bananen. Superhandig als je een keer niet zo'n grote trek hebt. 

Benieuwd naar nog meer food musthaves? Breng dan regelmatig even een bezoekje aan mijn blog, er zijn namelijk nog veel meer musthaves die ik met jullie ga delen! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten