vrijdag 8 november 2013

Breakfast for champions

'Overal lees je het: ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag. En in mijn geval ook zeker (één van) de lekkerste! Met een voedzaam ontbijtje kom je de ochtend gemakkelijker door en het opstaan wordt natuurlijk ook een stuk leuker als er een lekker ontbijt op je te wachten staat.'


Met een bruine boterham met kaas of wat yoghurt met cruesli is natuurlijk niks mis, maar soms wil je wel eens wat anders. Ik ben gek op ontbijten en neem er dan ook altijd ruim de tijd voor, hieronder twee van mijn favourites! (En geloof me, als je dit eenmaal hebt gehad, wil je niet meer terug naar die saaie boterham!)


'Overnight oats met noten en fruit'

Overnight oats: havermout is natuurlijk heel lekker, maar als je er 's ochtends erg vroeg uit moet en weinig tijd hebt, dan is dit ontbijt lekker snel klaar. Je doet de melk, de havermout (optioneel: en het chia zaad) de dag van te voren in een kommetje en als je de ochtend erna wakker wordt voeg je alleen nog even het fruit en de noten toe. Lekker én makkelijk.
  • 200 ml (soja/amandel/koe)melk 
  • 35/40 gram havermout
  • (optioneel) 1 eetlepel chia zaad
  • 1 banaan, in plakjes gesneden
  • handje blauwe blessen
  • handje gemengde noten (bijvoorbeeld: amandelen, walnoten, paranoten enzovoorts)


'Yoghurt met kiwi en noten'

  • 200 ml yoghurt
  • (optioneel) 1 eetlepel chia zaad 
  • 2 kiwi's, in stukjes gesneden 
  • handje rozijnen (maar cranberries of andere gedroogde noten kunnen natuurlijk ook)
  • handje gemengde noten


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen