zaterdag 30 november 2013

November in food

''You don't have to cook fancy or complicated masterpieces - just good food from fresh ingredients - Julia Child
Het is alweer de laatste dag van november wat betekent dat de decembermaand (en Sinterklaas) weer voor de deur staat. December staat vooral bekend om lekker eten, cadeautjes en gezelligheid en ik ben ook zeker van plan om me aan dit cliché te houden! Een van mijn goede voornemens voor dit jaar was om veel nieuwe dingen te proberen zoals leuke restaurantjes, lekkernijen die ik nog niet eerder had geprobeerd en superfoods! En dat is gelukt hoor, deze maand heb ik ook weer volop geëxperimenteerd en ik heb HEERLIJK GEGETEN! Hieronder mijn food hoogtepunten van november. 



Deze maand ging ik heerlijk lunchen met mams bij Bagels & Beans, normaal ga ik altijd voor de Matcha Latte en een bagel met banaan maar dit keer ging ik heel badass eens voor wat anders: een meergranenbagel met zalm, kappertjes, sla en ui. Ik ben een echte viseter en zalm is zeker weten mijn #1 op visgebied, ik eet dan ook wekelijks (gerookte) zalmmm.. 


Bij Bagels & Beans genoot ik ook van een heerlijke Chai Tea Latte wat goed bij deze herfstachtige maand paste, een echte aanrader om eens te proberen. 


Helaas krijg ik vaak buikpijn van brood en daarom probeer ik ook wel eens wat anders, een lekkere rauwkostsalade van verschillende groenten, tonijn en twee gekookte eieren bijvoorbeeld, lekker (én) makkelijk! Natuurlijk kan mijn geliefde kop groene thee daar niet aan ontbreken! (Ik ben helemaal weg van het merk Blond Amsterdam en dat servies zul je dan ook vaak tegen komen op mijn foodpics ;) En zeg nou zelf, dat staat toch ook super leuk?)


Deze maand moesten er ook weer leuke recepten geprobeerd worden, van Groene Smoothies tot havermoutmuffins (klik hier voor recept) het was één groot feest. En er kwamen ook genoeg superfoods aan te pas, o.a. chiazaad, havermout, goji bessen en mijn pas ontdekte superfood stuifmeelkorrels, ik zal hier binnenkort nog genoeg over bloggen. 


Cacao mag absoluut niet ontbreken in mijn superfoodcollectie. Ik ben al een tijdje zot op cacao, van poeders tot nibs, je mag me er 's nachts voor wakker maken. Een paar weken terug kwam ik tijdens het zoeken naar lekkere notenrepen een hele andere reep tegen: een LoveChock reep, gemaakt van rauwe cacao met extra superfoods en hij was heerlijk, wat eigenlijk nog te zacht uitgedrukt is! Ik heb er ondertussen al een paar opgepeuzeld en er zullen er nog veel en veel meer volgen. 


Benieuwd geworden naar nog meer lekkere dingen die ik deze maand heb gegeten? Bekijk dan mijn Instagram-pagina (klik hier!) 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten